Samen

kennis met

onze school

Ons gebouw en schoolplein

Het Talent is een school in de wijk Frankrijk en kenmerkt zich door veel groen, kleur en glas. Vroeger stonden er op dit gebied boerderijen ("kampen"), vandaar dat veel straatnamen eindigen op -kamp, als herinnering aan hoe het was. De 3 prachtige oude eiken op ons schoolplein stammen nog uit die tijd.

Buiten leren spelen en de verbinding met de natuur zijn voor ons fundamentele onderdelen van het onderwijs. De wereld buiten binnen de school halen. De brede ontwikkeling van onze leerlingen staat centraal. Samen kennis ontdekken en onderzoeken.

Sinds een aantal jaar hebben we ons schoolplein omgevormd tot een zogenaamd groen schoolplein. Dit hebben we gedaan met behulp van ouders en leerlingen en een duurzame eco-hovenier. Financiële hulp kregen we van de provincie, het Waterschap Veluwe en de Gemeente Harderwijk. Met ons ontwerp hebben we ook een prijs gewonnen van €500!

We passen onze buitenruimte aan door het creëren van speelnatuur en willen zo onder onze leerlingen een grotere waardering teweegbrengen voor een meer natuurlijke omgeving. Toegang tot en waardering voor natuur zorgt voor meer positieve ervaringen. Door onze leerlingen buiten te laten onderzoeken en ontdekken dragen we bij aan hun fysieke en mentale gezondheid, hun welzijn en algehele ontwikkeling als mens.

Door ook buitenlessen te organiseren ontwikkelen we bij onze leerlingen vaardigheden als onder andere problemen oplossen, communicatie, samenwerking en doorzettingsvermogen. Speelnatuur zorgt voor ongekende mogelijkheden rondom ontdekken, onderzoeken, experimenteren en ontwikkelingsgericht leren. Met het oog op het milieu en de toekomst van onze leerlingen proberen we zoveel mogelijk duurzaam en ecologisch verantwoord materiaal te gebruiken.

School video

Onze nieuwsbrieven

Lees onze frisse nieuwsbrieven door op de foto te klikken!